Regulamin
§1
Określenie sprzedawcy
Właściciel sklepu: WOLF Zofia Gawlik-Urbańska
NIP: 6192052549
Adres e-mail: sklep@meble-wolf.pl
Numer telefonu: +48 737 305 996 czynny w godzinach od 8.00 do 17.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku.
§2
Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
-
- Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- Konsument – osoba fizyczna składająca Zamówienie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, stosownie do art. 431 Kodeksu Cywilnego, który składa Zamówienie w celu związanym z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Sklep internetowy (dalej: Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.meble-wolf.pl
- Towar – produkt prezentowany w Sklepie internetowym;
- Towar na Indywidualne zamówienie– towar nieznajdujący się w magazynie, którego produkcja jest wszczynana z momentem przyjęcia zamówienia przez Sklep internetowy;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zamierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru;
- Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą, mająca zastosowanie w momencie złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu.
§3
Postanowienia ogólne
-
- Sklep internetowy (dalej: Sklep) prowadzi sprzedaż detaliczną mebli za pośrednictwem Internetu na podstawie niniejszego dokumentu zwanego Regulaminem (dalej: Regulamin).
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Zawarcie umowy sprzedaży jest tożsame z akceptacją postanowień Regulaminu.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Cena podana przy Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia i nie ulegnie zmianie aż do wykonania Zamówienia.
- Meble dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych (są fabrycznie nowe). Wyjątek będą stanowiły towary wyraźnie zaznaczone w opisie, że zawierają wadę fizyczną.
- Oferta Sklepu skierowana jest wyłącznie do osób mieszkających w Polsce.
- Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z przepisami prawa polskiego i wyłącznie w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega, że wszystkie wymiary mebli dostępne w Sklepie są podane w centymetrach z zastrzeżeniem, że mogą one się różnić +/- 5 %.
- Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci internetowej i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
§4
Zasady korzystania ze sklepu internetowego
- Zawarcie umowy sprzedaży Towaru na stronie Sklepu internetowego odbywać się może:
- Poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu www.meble-wolf.pl
- E-mailem na adres widoczny na ww. Stronie
- Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego numeru telefonu oraz aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty jest wiążące. Klient zobowiązany jest odebrać Towar i zapłacić za niego.
- Sprzedawca ma prawo wymagać wpłaty zadatku przy zakupie mebli w przypadku wyboru płatności przy odbiorze. O wysokości wymaganego zadatku Sprzedawca poinformuje Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub też telefonicznie, jeżeli Zamawiający zawrze umowę sprzedaży w ten sposób.
- Warunkiem realizacji zamówienia poprzez stronę internetową jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia poprzez wskazanie danych osobowych oznaczone jako obowiązkowe oraz akceptacja postanowień Regulaminu Sklepu i Polityki Prywatności. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia poprzez wysłanie wiadomości na podany podczas składania zamówienia adresu e-mail. Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.
- Zamówione towary wysyłane są pod adres wskazany w formularzu zamówienia. Sprzedawca poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
- Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, terminy i sposób dostawy.
- Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Sklep poprzez wysłanie do Klienta wiadomości email z potwierdzeniem Zamówienia.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
- Każde zrealizowane Zamówienie jest dokumentowane odpowiednim dokumentem księgowym. Faktura VAT bądź paragon wystawiane są w momencie wysłania Towaru.
§5
Sposoby płatności i czas realizacji zamówienia
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- Płatność za pobraniem – opłata uiszczana jest gotówką kurierowi przy odbiorze towaru. Sprzedawca ma prawo wymagać zadatek w wysokości ustalonej indywidualnie na rachunek bankowy. Klient zobligowany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki za pozostałą część kwoty;
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- Płatność w systemie TPay (zasady korzystania dostępne w regulaminie)
- Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu zaksięgowania należności na koncie Sprzedawcy, a w przypadku wybrania jako formy płatności opłaty za pobraniem, od momentu wpłaty zadatku, jeśli takowy jest wymagany. W przypadku kiedy zadatek nie jest wymagany, czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
- Czas realizacji zamówienia jest podany na karcie każdego produktu.
- Wszystkie Towary są na zamówienie i posiadają określony czas oczekiwania.
- W przypadku wydłużenia terminu z przyczyn niezależnych od Sprzedającego, Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany o ewentualnym wydłużeniu terminu drogą mailową.
- W przypadku sprzedaży Towaru wytworzonego na indywidualne zamówienie Klienta termin realizacji Zamówienia uzależniony jest od czasu potrzebnego na wyprodukowanie Towaru zgodnie ze wskazaniami Klienta. Klient o tym fakcie zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§6
Dostawy
- Sprzedający zastrzega, iż nie respektuje życzeń Klienta w zakresie wyboru dni i/lub godzin dostaw.
- Kurier dostarcza Klientowi zamówiony Towar pod adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Odbiór osobisty Towaru jest możliwy po uprzednim skontaktowaniu się ze Sprzedawcą i ustaleniem dogodnego dla obu stron terminu odbioru.
- Dostawa Towaru nie obejmuje wniesienia towaru do mieszkania.
- W przypadku nieodebrania przesyłki, kolejna dostawa zostanie obciążona kosztami Klienta, o których poinformuje Sprzedawca.
- Po dwukrotnym nieodebraniu dostawy, Sprzedający nalicza koszty magazynowania zamówionego Produktu.
- W chwili odbioru przesyłki Kupujący zwraca szczególną uwagę na stan otrzymanej paczki. W przypadku widocznych uszkodzeń Kupujący sporządza protokół w obecności Kuriera. Brak sporządzonego protokołu jest jednoznaczny z odrzuceniem reklamacji uszkodzonej przesyłki.
- Jeśli firma transportująca Towar udostępnia taką możliwość, Kupujący ma obowiązek sprawdzić zawartość paczek w obecności Kierowcy. Niesprawdzenie Towaru skutkuje odrzuceniem reklamacji uszkodzonej przesyłki.
- Czas dostawy może ulec opóźnieniu, które mogą wynikać z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.
- Z chwilą wydania Rzeczy sprzedanej przechodzą na Kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą, a także niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia rzeczy.
- Jeśli Kupujący wybrał jako formę płatności przelew na konto, towar zastaje wysłany dopiero po zaksięgowaniu wpłaty Kupującego na koncie Sprzedawcy.
- Koszty przesyłki pokrywa Klient. Wysokość opłat uzależniona jest od wielkości produktu. Klient może się zapoznać z cennikiem w każdej chwili klikając w zakładkę WYSYŁKA.
§7
Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać towary bez wad fizycznych lub prawnych. Sprzedawca odpowiada, jeżeli towar ma wadę fizyczną lub wadę prawną (Rękojmia) w zakresie określonym ustawą z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania towaru przez Kupującego.
- Reklamację należy sporządzić elektronicznie i powinna ona zawierać niezbędne do jej rozpatrzenia dane (imię i nazwisko zamawiającego, adres korespondencyjny, numer zamówienia, opis przedmiotu reklamacji, zdjęcie uszkodzenia) Reklamacje można wysłać mailem na adres: sklep@meble-wolf.pl
- Reklamacja powinna zawierać protokół sporządzony przy dostawcy szczegółowo opisujący wady stwierdzone przy odbiorze, a ponadto takie dane, jak: wskazanie daty odbioru oraz dane osobowe Klienta (w tym numer kontaktowy oraz adres e-mail), ewentualnie także dokumentację fotograficzną. Niezałączenie do pisma reklamującego ww. protokołu nie dyskryminuje możności złożenia reklamacji.
- Dodatkowe informacje o sposobie odsyłania reklamowanego towaru i składaniu reklamacji dostępne są pod numerem telefonu 691808686.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
- Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w podanym terminie 30 dni, uważa się, że uznał reklamację.
- Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania i prześle odpowiedź na reklamację za pośrednictwem skrzynki elektronicznej na podany adres e-mail.
- Jeżeli Kupujący zażądał wymiany Towaru na nowy lub usunięcia wady fizycznej, albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 30 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuzasadnioną odmowę odbioru towaru. W takiej sytuacji koszty związane z ponowną wysyłką Towaru ponosi Kupujący.
- W przypadku gdy Sprzedawca uznał reklamację Kupującego, a towar ma zostać naprawiony lub wymieniony na nowy, towar należy w miarę możliwości zapakować wraz z pełnym wyposażeniem dodatkowym, który Kupujący otrzymał przy zakupie. Po spakowaniu towaru należy powiadomić Sprzedawcę, aby mógł zamówić kuriera w celu odebrania towaru od Kupującego.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane pomyłkami popełnionymi przez Kupującego przy składaniu zamówienia.
§8
Pozasądowe spory rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą,
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl i ec.europa.eu/consumers/odr
- Jeżeli towar sprzedany za pośrednictwem Sklepu ma wady, Kupujący ma prawo złożyć reklamację u Sprzedawcy. Reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania towaru przez Kupującego.
§9
Gwarancja
- Wszystkie Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu objęte są 24 miesięczną gwarancją.
- Termin gwarancji liczony jest od daty wydania rzeczy Kupującemu.
§10
Odstąpienie od umowy
- Klient nie ma prawa do odstąpienia od umowy w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, a w szczególności, gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W przypadkach innych niż wskazanych w punkcie pierwszym niniejszego Regulaminu, Klient ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny i ponosi przy tym koszty związane ze zwrotem Towaru.
- Powyższy termin rozpoczyna swój bieg od momentu objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż dostawca.
- Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
- Oświadczenie należy złożyć w formie elektronicznej przesyłając je na adres e-mail Sprzedającego.
- Sprzedający niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu ma obowiązek zwrócić Klientowi dokonane przez niego płatności na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy Sprzedającemu.
- W przypadku składania oświadczenia o odstąpienie od umowy, zwracany Towar nie może być uprzednio otwarty/uszkodzony przez Kupującego.
- Sprzedający ma prawo nie odebrać zwracanego Towaru, jeżeli odsyłany Produkt był uprzednio otwarty przez Kupującego, czy też jest uszkodzony.
§11
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klienta, zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest WOLF Zofia Gawlik-Urbańska.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do złożenia zamówienia, realizacji potencjalnie zawartych umów, dokonania rejestracji konta oraz otrzymywania informacji marketingowych.
- Dane osobowe podane przez Klienta będą przetwarzane w celu:
- Założenia, utrzymywania i korzystania z konta Sklepu internetowego;
- Realizacji składanych zamówień i świadczenia usług dodatkowych związanych ze złożonymi zamówieniami;
- Rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń;
- Przesyłania informacji dotyczących nowych Towarów, usług oraz promocji.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
- Zgoda Klientów- w przypadku przesyłania informacji handlowych;
- Wykonanie umowy- w przypadku przetwarzania danych osobowych niezbędnych w celu jej realizacji;
- Prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (marketing własnych produktów i usług).
- Odbiorcami danych osobowych mogą być:
- Podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Sprzedawcy w celu obsługi portalu internetowego oraz podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Sprzedawcy;
- Podmioty świadczące usługi dostawy produktów;
- Administrator systemu płatności online;
- Banki obsługujące transakcje bezgotówkowe;
- Organy administracji publicznej, o ile wynika to z przepisów prawa.
- Przetwarzanie dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe przetwarzane będą:
- Przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów, przez czas oraz w zakresie wymaganych przez przepisy prawa;
- Do czasu usunięcia konta- w przypadku danych przetwarzanych w celu rejestracji konta;
- Do czasu cofnięcia zgody bądź wniesienia sprzeciwu- w przypadku danych przetwarzanych w celach marketingowych.
- Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
- W przypadku danych osobowych, których podstawą przetwarzania jest zgoda Klienta, Klient może cofnąć udzieloną zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych każda osoba może zwrócić się do Sprzedawcy z prośbą o udzielenie informacji. Niezależnie od powyższego każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§12
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie do dokonywania zmian Regulaminu z powodu ważnych przyczyn, np. zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Konsumentem będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).